توصیه به دانشجویان جدید
 
برق صنعتی از هنرستان تا دانشگاه
موضوعات درسی و دانشگاهی در رشته برق صنعتی

 

بنام حق و با آرزوی موفقیت برای شما

دانشجوی گرامی رشته برق صنعتی

اکنون که با فضل و رحمت خداوند در دانشگاه پذیرفته شده اید و ترم اول تحصیل خود را آغاز نموده اید ، لازم است بر حسب علاقه ای که به موفقیت شما دارم مطالبی را یاد آور شوم . خواهشمند م تمام مطالب زیر را مطالعه فرموده و در صورتی که سوالاتی در مورد آن دارید در نیمسال اول سال تحصیلی 92-91 روزهای یکشنبه از ساعت 3 الی 5 بعدازظهر در محل دانشکده با اینجانب مطرح نموده تا به شما پاسخ دهم یا پیگیر موضوع مورد نظر شما شوم . در ضمن برای هرگونه مشاوره و تبادل نظر در این ساعت در خدمت شما هستم .

همانگونه که تجربه کردید انتخاب واحد در ترم اول توسط مرکز دانشگاهی صورت می گیرد ، اما از ترم دوم به بعد این شما هستید که به انتخاب واحد برای خود پرداخته و مسیر ادامه تحصیل تا فارغ التحصیلی را برای خود مشخص می کنید . هر دانشجو بسته به گذشته ی تحصیلی خود دارای شرایط مخصوص به خود است که بر اساس آن باید عمل کند . بطور مثال اگر معدل ترم فردی کمتر از 12 باشد مشروط است و باید در ترم بعد از12 تا 14 واحد انتخاب کند . یا کسی که معدل ترم وی از 12 تا 16.99 می باشد می تواند از  12 تا 20 واحد انتخاب کند و بالاخره کسی که معدل ترم وی 17 تا 20 باشد در ترم بعد از 12 تا 24 واحد درسی را می تواند انتخاب کند . این مثالی ساده بود که متوجه باشید برای هر یک از شما ممکن است چه شرایطی وجود داشته باشد .پس، لطفا به توصیه های زیر توجه کنید :

1-             نسخه ای از واحدهایی که باید در طی دوره کاردانی بگذرانید از آموزش تهیه کنید  و آنرا ملاک تصمیم گیریهای خود در انتخاب واحد ترم ها قرار دهید  و مسیری برای خود در ادامه راه ترسیم کنید .

2-             دروسی که پیشنیاز دروس دیگر هستند را مهم تر در نظر بگیرید و برای پاس کردن آنها تلاشی مضاعف داشته باشید .

3-             اگر بدون رعایت پیشنیاز درسی را انتخاب کنید در هر زمان آموزش می تواند نسبت به حذف آن از دروس ترم شما اقدام کند حتی اگر در آن درس امتحان پایانی را نیز داده باشید .

4-             اگر درس پیشنیازی را پاس نکنید در ترم بعد می توانید آن درس را با درس بعدی انتخاب واحد نمایید.

5-             در صورتی که استادی نام شما را بعنوان غیبت بیش از حد در کلاس اعلام کند هر زمانی آموزش می تواند درس شما را حذف کرده و نمره غیبت غیر موجه صفر است ، حتی اگر در جلسه امتحان شرکت کرده باشید. در کلاسهای تئوری غیبت مجاز 3 جلسه و در کلاسهای عملی غیبت مجاز 2 جلسه می باشد

6-             یک درس تئوری را تا 5 هفته به شروع امتحانات نیمسال به شرط نداشتن غیبت بیش از حد و موافقت مدیر گروه حذف تکدرس کنید

7-             در صورتی که در جلسه امتحان پایان ترم درسی نتوانستید شرکت کنید ، باید طی 24 ساعت شما یا نزدیکان شما مدارک لازم را برای موجه بودن غیبت به آموزش تحویل داده و در مورد مدارک پزشکی باید آنها را به تایید پزشک معتمد آموزشکده برسانید . در غیر اینصورت و گذشت وقت زیاد مدارک پزشکی فاقد اعتبار بوده و غیبت شما غیر موجه تلقی می شود و نمره شما صفر است ، حتی اگر در امتحانات میان ترم درس مذکور شرکت کرده باشید .( توجه کنید که در مورد گواهی های پزشکی معمولی سخت گیری می شود و شورای آموزشی فقط مدارک بستری شدن در بیمارستان را می پذیرد به گواهی های پزشکی متعارف توجهی نمی کنند)

8-             برنامه ریزی ترم ها بگونه ایست که شرایط کلی هر گروه ورودی را در نظر میگیرند ، لذا اگر شما از همدوره های خود عقب بمانید ممکن است در انتخاب واحد در ترم های بعدی دچار مشکلاتی مثل عدم ارائه یک یا چند درس یا تداخل برخی کلاسها یا چند امتحانی شدن در یک روز یا یک ساعت شوید ، که بدلیل عدم تغییر برنامه ترم ها و امتحانات ، باعث مشکلاتی برای شما می شود ، پس خوب درس بخوانید و دروس را در همان ترم مربوطه با همدوره های خود پیش ببرید .

9-             وضعیت تحصیلی خود را زیر نظر داشته باشید و نمرات خود را در یک بایگانی شخصی حفظ کنید تا در هر زمانی بتوانید با مدرک ، از حقوق خود دفاع کنید به خصوص در مورد دروسی که در ترم های تابستانی در مراکز دیگر اخذ میکنید سعی کنید در کوتاه ترین زمان ممکن از رسیدن نمرات خود به دانشکده ی خود و ثبت انها در پرونده تحصیلیتان مطمئن شوید . این موضوع شامل فیش های واریزی شهریه نیز می شود

10-         یکی از موضوعاتی که در این دانشکده بصورت نهادینه شکل گرفته و رشد پیدا کرده است برخورد با تقلب در امتحانات می باشد . نمره تقلب 25/0 می باشد که می تواند معدل ترم شما را بشدت تحت تاثیر قرار دهد و سرنوشت شما را بهم بریزد . اگر به موضوع تقلب در امتحانات فکر میکنید به عواقب آن بیشتر فکر کنید ، حتی بهتر است از کسانی که با آن مواجه شده اند بپرسید .

11-         مشروط شدن های متوالی یا متقاطع در ترم ها می تواند بشدت وضعیت تحصیلی شما را دچار التهاب کند . بطور مثال اگر دو ترم متوالی مشروط شوید و معدل کل شما زیر 10 باشید از دانشکده اخراج می شوید . آیا بهتر نیست از این دردسرها دور باشید؟ ضمن آنکه مشکلات شما مستقیما روی روابط خانوادگی شما و آینده شما نیز تاثیر می گذارد .

12-         حد اکثر مدت تحصیل در دوره کاردانی 5 ترم می باشد . برای ادامه تحصیل در ترم 6 مجوزهای وزارتی لازم است و کار مشکلی است . آیا بهتر نیست با کمی تلاش طی 4 و حداکثر 5 ترم درس خود را تمام کرده و انشاء الله ترم های بعدی را در دوره مهندسی و کارشناسی بگذرانید؟

13-         در زمانهای انتخاب واحد اینترنتی اول آنکه در روز مربوط به خود انتخاب واحد کنید . دوم اینکه اگر دانشجوی شبانه هستید قبل از روز انتخاب واحد خود از قسمت مالی مجوز مالی برای انتخاب واحد بگیرید تا مشکلی نداشته باشید .در طول انتخاب واحد اگر دچار مشکلی شدید بلافاصله با آموزش تماس بگیرید ، قبل از آنکه دیر شود و حقوق خود را از دست بدهید .

14-         بطور مرتب به سایت دانشکده به آدرس www.behshahrtc.ac.ir  سر بزنید و از تقویم دانشکده مطلع باشید و برنامه های خود را تنظیم کنید و اطلاعیه های آنرا حتما بخوانید و توجه کنید

15-         در طول ترم از مشاوره با  مسئول آموزش و مدیر گروه درسی خود نهایت استفاده را ببرید تا کمترین اشتباهات را در ادامه ی راه تحصیل مرتکب شوید .

برای شما آرزوی روزهایی سرشار از موفقیت و بهروزی و سلامتی را دارم

هنرور 28/7/91


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 6 اسفند 1391برچسب:, :: 6
هنرور

درباره وبلاگ


وبلاگ برق صنعتی محل جمع آوری انواع اطلاعات در مورد برق صنعتی از هنرستان تا دانشگاه می باشد . هر کمکی را برای ارتقاء سطح این وبلاگ با جان و دل پذیرا هستم . ضمنا بیش از 90 درصد از مطالب وبلاگ جمع آوری شده از منابع مختلف است و از تولیدکننده های اصلی آنها تشکر می کنم .
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان برق صنعتی از هنرستان تا دانشگاه و آدرس highelectric.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان پس از تائید مدیر در سایت قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 354357
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1